I en värld av marknadsföring på nätet är artikelmarknadsföring en utmärkt metod för länkbyggande. Artiklar som publiceras i artikelkataloger kan återges på bloggar och webbplatser, och författarinformationen förblir intakt. Det är därför artikelmarknadsföring har blivit en så effektiv strategi för online-affärer.
Nedan följer några av fördelarna med artikelmarknadsföring. Läs vidare för att få veta mer om dessa fördelar. Om du vill förbättra ditt varumärkes synlighet online och öka försäljningen är artikelmarknadsföring den perfekta lösningen.
Förutom att driva trafik är artikelmarknadsföring också en beprövad metod för att öka trafiken. Du bör följa en ordentlig artikelmarknadsföringsstrategi för att bestämma vilka typer av artiklar du bör skriva. Du måste visa din expertis genom att svara på frågor som rör din verksamhet. Du kan också intervjua dina kunder eller rådgöra med ditt produktteam för att lära dig vilka typer av frågor de ställer. Artiklar med ett starkt innehåll och en övertygande titel kommer att få mer uppmärksamhet. Dessutom bör de vara korta och enkla och visa din kunskap och expertis.
Förutom att generera mer trafik hjälper artikelmarknadsföring dig också att öka varumärkeskännedomen och locka till dig följare i sociala medier. Människor älskar att läsa skriftligt innehåll, nästan lika mycket som de gillar att titta på videor. Oavsett om du är ägare till en nätbutik, frilansare eller professionell författare kan artikelmarknadsföring vara mycket fördelaktigt för ditt företag. Med lite ansträngning kommer det att ge stor avkastning på din investering. Du kan öka din försäljning genom att använda effektiva strategier för artikelmarknadsföring.
Artikelmarknadsföringsstrategi – de bästa sätten att skriva bra artiklar
Om du letar efter en mer effektiv marknadsföringsstrategi kan artikelmarknadsföring vara något för dig. Genom att skicka in artiklar till kataloger och andra platser på nätet kan du höja din webbplats rankning. Artiklar är också ett utmärkt sätt att öka din närvaro på nätet och bygga ett varumärke. De ger dig också möjlighet att få kontakt med din publik och vinna deras förtroende och lojalitet. Så vad är de bästa sätten att skriva bra artiklar? Läs vidare för att upptäcka de bästa metoderna för artikelmarknadsföring.
Den första strategin för artikelmarknadsföring som du kan använda dig av är artikelinlämning. Att skicka in artiklar till artikelkataloger ger din webbplats enorma backlänkar. Det bästa med artikelinlämningar är att de inte kommer att verka spammiga eller exploaterande och att det bara tar några minuter att genomföra. Denna strategi kan resultera i sextio backlänkar inom en vecka. Och det är gratis! Låt inte det faktum att du skriver artiklar gratis hindra dig från att generera betydande trafik.
Se till att dina artiklar innehåller en länk eller två. Ankartexten i en eller två länkar bör vara dina nyckelord. Förutom ankartexten bör du också inkludera en länk till din webbplats, produkt eller tjänst. Placera om möjligt en länk till din försäljningssida eller hemsida i fältet för författarbiologi. Om dina artiklar är välskrivna bör du kunna placera dig högt i sökmotorerna för de relaterade nyckelorden. Det finns dock vissa begränsningar för länkning till din försäljningssida.
Artiklar om marknadsföring online
Om du letar efter information om artiklar om onlinemarknadsföring har du kommit till rätt ställe. Artiklar om internetmarknadsföring täcker allt från moderna guider för länkbyggande till planer för främjande av innehåll. Dessa artiklar är också fyllda med branschnyheter och banbrytande studier. Det är absolut nödvändigt att förstå nyanserna i onlinemarknadsföring och läsa en mängd av dem. Här är några användbara artiklar om marknadsföring på nätet:
Digital marknadsföring är konsten att dra nytta av elektroniska apparater och digitala nätverk för att marknadsföra dina produkter och tjänster. Det är vetenskapen om försäljning via Internet och innebär att identifiera de bästa marknadsföringsstrategierna och omvandla dem till försäljning. Det finns olika faktorer som ingår i denna vetenskap, bland annat marknadsundersökningar och analyser. Du kan också kolla in WMT:s blogg om digital marknadsföring för informativa artiklar om olika ämnen inom marknadsföring online. Den har en utmärkt lista över artiklar om marknadsföring online. Dessa artiklar kan visa sig vara till hjälp i det långa loppet, särskilt för dem som precis har börjat i den här branschen.
Avhängigt av dina affärsmål kan du också använda sociala medieplattformar för att marknadsföra dina produkter och tjänster. Du kan använda dessa plattformar för att engagera dig med dina kunder och ge användbara tips och råd. Nätverk i sociala medier är ovärderliga resurser för ditt företag, så det är bäst att dra nytta av dessa verktyg. Du kan också be dina kunder att dela ditt innehåll med sina nätverk. Detta är ett utmärkt sätt att få dina artiklar sedda av rätt personer. Om ditt innehåll är användbart för andra kommer de att vara mer benägna att dela det med sitt nätverk.
Planering av en strategi för social marknadsföring
Teorin om social marknadsföring betonar behovet av att i förväg testa och utvärdera en marknadsföringsstrategi, samt att kontinuerligt förbättra den. Sociala marknadsförare måste regelbundet utvärdera sina resultat för att ändra sina budskap och tekniker så att de passar målgruppernas behov. Social marknadsföring överbryggar kommunikationsklyftan mellan publik och myndigheter, pedagogiska antaganden och folkliga uppfattningar och bekämpar till och med konkurrensen mellan förebyggande och botande tjänster. Ett program för social marknadsföring måste till exempel anpassas till en viss målgrupp, oavsett om den är ung eller gammal.
När du planerar en innehållskalender ska du tänka på din uppdragsbeskrivning för varje social profil och hur du skapar en blandning av innehåll för att uppnå målen. Till exempel bör 20 % av ditt innehåll vara inriktat på att marknadsföra ditt varumärke direkt, medan en tredjedel bör vara inriktad på att konvertera läsare och generera vinst. Du bör också dela berättelser och idéer från andra likasinnade företag eller tankeledare. En innehållskalender kan hjälpa dig att hålla koll på förändringarna i landskapet för sociala medier och hjälpa dig att rättfärdiga det arbete du utför.
När du planerar en strategi för social marknadsföring är det absolut nödvändigt att skilja mellan problembeteenden och önskade beteenden. Det är viktigt att tydligt definiera dessa två kategorier och förklara varför det önskade eller problematiska beteendet är fördelaktigt för båda parter. Framgångsrika kampanjer för social marknadsföring bör också omfatta marknadsföringens sju P:s: produkt, plats, marknadsföring, process och människor. Det sistnämnda är avgörande för en framgångsrik kampanj för social marknadsföring. I Indien till exempel kan social marknadsföring påverka livet för 80 procent av de vuxna, så det är viktigt att kampanjen är tilltalande för dessa människor.